2 błędy, które mogą zrujnować Twój biznes

prezes firmy szef

Prowadzenie własnej firmy to bardzo trudne zadanie i nietrudno w nim o karygodne błędy. Jak wiadomo – posiadanie własnego przedsiębiorstwa ma zarówno swoje plusy jak i minusy. Warto jednak skupiać się na tym, żeby maksymalnie niwelować minusy i mnożyć plusy. Jak tego dokonać? Wystarczy nie popełniać pewnych podstawowych błędów.

Błądzenie, jak wiadomo, jest rzeczą ludzką i nawet najlepszy szef potrafi popełnić duży błąd. Jeśli jednak nie wyciągnie z niego lekcji – bardzo możliwe jest, że w przyszłości go powieli. My jednak skupimy się na świeżo upieczonych prezesach, chcąc doradzić im, jakich błędów na początku swojej drogi nie powinni popełniać.

analizy i raporty w firmie

 1. Pracownicy – wybieraj ich mądrze

Jak wiadomo – każda firma składa się z szefa oraz pracowników. To oni tworzą główny trzon przedsiębiorstwa i to dzięki nim biznes idzie do przodu. Żeby więc wszystko nam się powiodło, powinniśmy odpowiednio budować naszą kadrę.

Często popełnianym błędem jest jednak niestaranne dobieranie współpracowników, wynikające z pośpiechu czy niedostatecznej znajomości branży, w której chcielibyśmy działać. Trudno nam wówczas ocenić, czy potencjalny kandydat sprawdzi się doskonale na stanowisku, o jakie aplikuje.

Warto więc na rekrutację poświęcać więcej czasu lub po prostu zatrudnić do jej przeprowadzenia specjalistów – na przykład firmę rekrutacyjną.

 pracownik biurowy przy komputerze

2. Nie oszczędzaj na jakości

Wiele firm – niezależnie w jakim sektorze działają – popełnia kluczowy błąd, który dyskwalifikuje je w oczach klientów. Szukając coraz to nowszych oszczędności – rezygnują z wysokiej jakości, jaką powinni zapewniać. Takie działania na dobre mogą pogrzebać nawet najlepiej prosperujący interes.

Warto więc przemęczyć się przez jakiś czas – nawet jak jest krucho z pieniędzmi – i utrzymywać poziom, który chciałoby się reprezentować i gwarantować klientom. Tylko dzięki temu możemy pozostać w grze i przeczekać okres niepowodzeń. Dobra jakość przyciągnie do nas nowych klientów, którzy z kolei – zauważając nasze zdolności – mogą polecić nas innym swoim znajomym.

Nie rezygnujmy więc, gdy spotykają nas niepowodzenia, tylko dalej działajmy tak, jak było to zamierzone. W każdym przedsiębiorstwie bowiem zdarzają się wpadki i każde przedsiębiorstwo musi przejść przez swój własny okres burzy, po którym (jeśli tylko zostanie zachowana wysoka jakość) wyjdzie słońce.